RYQ strategische consultancy

Customer Intimacy als Strategie

In twee eerdere blogs heb je meer over strategie voorbeelden kunnen lezen. De technisch onderscheidende en de sales marketing strategieën. In dit artikel staat de klant en zijn beleving centraal.

Customer Intimacy is één van de onderscheidende strategie voorbeelden. Jezelf onderscheiden door alles in het bedrijf te richten op de beleving van de klant. Alleen een uitstekende klantbeleving doet klanten terugkomen en dat is alleen mogelijk als de klant krijgt wat hij wil en als dat aansluit wat de klant belangrijk vindt.

Organisaties die klantenpartnerschap of customer intimacy als doel hebben, geloven niet in eenmalige transacties. Het is juist de individuele klantbenadering, welke gericht is op langdurige klantrelaties.

Customer Intimacy voorbeelden

Uitstekende Customer Service & Klantbeleving
Emirates (vliegmaatschappij), Coolblue

Thema strategie, zoals inzetten op duurzaamheid of welzijn
Patagonia (kleding), Nike, The Body Shop

customer intimacy strategie

Strategie is als een maatwerk kostuum

De kracht van een goede strategie is als een goed zittend maatwerk kostuum. Immers, een maatwerk kostuum is passend gemaakt voor jou. Het is gesneden naar jouw vormen, de stof is comfortabel en de kleur en/of print past bij de gelegenheid. Voor deze strategie voorbeelden is het niet anders. Een retailer heeft weinig te maken met een unieke technologie of onderscheidend vermogen, als het gaat om sustainability. Voor een klein(er) bedrijf is het lastig om zich financieel of betreft fysieke aandacht zich in te kopen in nieuwe markten.

Wat is voor jouw bedrijf de beste strategie?

Toch is er voor elk bedrijf, groot of klein, één of meerdere passende strategieën. Een kleiner bedrijf kan een unieke toepassing hebben en ervoor kiezen om via een slimme prijsstrategie stelselmatig nieuwe producten te introduceren. Het gebruiken van deze 3 verschillende strategieën vraagt andere methodieken om toegepast te kunnen worden op de diverse afdelingen. Dus 3 verschillende plannen die opeenvolgend en aaneengesloten uitgevoerd kunnen worden. Jouw eigen strategie bepalen is van groot belang, maar deze moeten wel bij jou passen. RYQ helpt om jouw Talenten zichtbaar te krijgen en te verweven in de strategie die bij jou past.

RYQ helpt o.a. door strategie voorbeelden en met het vinden van de voor jouw passende strategie.

Over Rudolf.

Mijn naam is Rudolf Prins en ik ben Strategisch Manager. Mijn kracht zit in het verbinden van mensen en dromen door samen heldere doelen te stellen.

Vanuit de doelstelling volgt de uitwerking om daarna, met rust en focus deze dromen uit te laten komen. Met respect voor de mens, met elkaar en vanuit eigen kracht.

Een helder doel, de mens centraal, samen naar succes.

Waar droom jij van? Wat wil jij bereiken?

Rudolf Prins Strategie RYQ